הוראות למדיטציה הדיינמית

ראשי >אושו>מדיטציות אקטיביות של אושו>הוראות למדיטציה הדיינמית

הוראות למדיטציה הדיינמית
 
מדיטציה זאת נמשכת שעה.
מומלץ לעשות אותה מוקדם בבוקר על בטן ריקה.
 
שלב ראשון – 10 דקות - נשימות מהירות דרך האף
נשום במהירות פנימה והחוצה דרך האף, הנח לנשימה להיות חזקה ולא מסודרת. על הנשימה לנוע עמוק לתוך הריאות. נשום מהר ככל שתוכל, כשאתה מוודא שהנשימה נשארת עמוקה. עשה זאת במוחלטות המירבית האפשרית בלי לכווץ את גופך, ודא שהצוואר והכתפיים נשארים רפויים. המשך הלאה עד שתיהפך ממש לנשימה. הרשה לנשימה להיות לא סדירה – לא קבועה, לא צפויה, בקצב משתנה. ברגע שהאנרגיה שלך נעה, היא תתחיל להניע את הגוף. הרשה לתנועות הגוף האלה להיות שם. היעזר בהן כדי לבנות אפילו אנרגיה רבה יותר. הנע את ידייך ואת גופך בדרך טבעית. עזור לאנרגיה שלך לעלות. הרגש את האנרגיה נבנית – אל תפסיק במהלך השלב הראשון. ולעולם אל תאט.
 
שלב שני – 10 דקות - פורקן- כאוס
לך אחר הגוף שלך. תן לגוף שלך חופש לבטא כל דבר שנמצא שם... התפוצץ! תן לגוף שלך להשתלט. השתחרר מכל דבר שיש להשליכו החוצה. השתגע לגמרי...שיר, צרח, צעק, בכה, קפוץ, נער, רקוד, בעט וזרוק את עצמך סביב. אל תעצור שום דבר, שמור על כל הגוף שלך בתנועה. מעט משחק מתניע אותך פעמים רבות. לעולם אל תרשה לשכל שלך להפריע למה שקורה. זכור להיות מוחלט עם הגוף שלך.
 
שלב שלישי – 10 דקות - קפיצות
השאר את הכתפיים והצוואר רפויים, הרם את שתי הידיים גבוה ככל שתוכל ללא נעילת המרפקים. קפוץ מעלה ומטה בזרועות מורמות, כשאתה צועק את המנטרה הו הו הו....(hoo) עמוק ככל האפשר, הקול יוצא מתחתית הבטן שלך. בכל פעם נחת על כפות רגלייך (תוודא שהעקבים נוגעים בקרקע), תן לצליל להכות עמוק בתוך מרכז המין. תן את כל מה שיש לך, התש את עצמך לגמרי.
 
שלב רביעי – 15 דקות - עצור
עצור! קפא בכל תנוחה בה אתה מוצא את עצמך. אל תסדר את הגוף בשום דרך. שיעול, תנועה, כל דבר יפזר את זרימת האנרגיה, והמאמץ יאבד. הייה עד לכל הדברים שקורים לך.

שלב חמישי – 15 דקות - ריקוד
חגוג, הבע כל דבר שנמצא שם במוסיקה ובריקוד.
שא את החיות שלך עמך במשך כל היום.
 
 

 

 מרכז אושו בגליל- מצאו אותנו בפייסבוק
 
 
 
 
 אושו מסביר על השלב השני במדיטציית דיינמיק.
מתוך: "מדיטציה - ראשית החופש ומהותו"
 
 "אני אומר לך להיות משוגע באופן מודע. כל דבר שמגיע לתודעה שלך - כל דבר - תרשה לו להביע את עצמו, שתף עמו פעולה. שום התנגדות, רק זרימה של רגשות. אם אתה רוצה לצרוח, תצרח. צרחה עמוקה, צרחה מוחלטת, שכל ההוויה שלך מעורבת בה, היא צרחה מרפאת מאוד, מרפאת לעומק. הרבה דברים, הרבה מחלות ישוחררו רק על ידי הצרחה. אם הצרחה היא מוחלטת, תהיה כל הווייתך בתוכה.
אז בעשר הדקות תרשה לעצמך להתבטא על ידי בכי, ריקוד, צרחות, קפיצות, צחוק.. בתוך כמה ימים תתחיל להרגיש מה זה עושה.
בהתחלה יתכן שזה יהיה כפוי, מאמץ, או יתכן שזה יהיה רק משחק. נהיינו מזויפים כל כך, עד שאיננו יכולים לעשות שום דבר אותנטי. לא צחקנו, לא בכינו, לא צרחנו באותנטיות. הכול הוא רק חזות - מסכה. לכן יכול להיות שבהתחלה יהיה צורך להשקיע מאמץ, שיהיה שם רק משחק. אך אל תוטרד מכך. המשך. במהרה תיגע באותם המקורות, וברגע שהם שוחררו, תרגיש הקלה בנטל. חיים חדשים יבואו אליך: לידה מחדש תתרחש."


אושו על השלב השלישי במדיטציית דיינאמיק

מתוך "מדיטציה - ראשית החופש ומהותו"

"כשהדברים נזרקים החוצה - אתה נעשה פנוי. זאת המשמעות של ריקות: להיות ריק מכל הדחקות. בריקות הזאת אפשר להשתמש. טרנספורמציה יכולה להתרחש, מדיטציה יכולה להתרחש. לכן בשלב השלישי אני משתמש בצליל הו (hoo) . הרבה צלילים היו בשימוש בעבר, כל צליל עושה משהו אחר. ההינדים השתמשו בצליל אום (aum) . יתכן שהוא מוכר לך, אך אני לא אציע אום. אום מכה במרכז הלב, אך האדם כבר אינו ממורכז בלב. אום מכה בדלת השייכת לבית שאין בו איש.
הסופים השתמשו בהו (hoo) , ואם אתה אומר הו בקול, זה הולך עמוק לתוך מרכז המין. תנועתו של הצליל אפשרית רק כשאתה ריק. אם אתה מלא בהדחקות, שום דבר לא יקרה. לכן קודם חייב להיות שם קתרזיס. לעולם אסור לעשות את המנטרה "הו" בלי השלבים הראשונים. רק בשלב השלישי יש להיעזר ב"הו" - בקול רם ככל האפשר, מתוך הבאת כל האנרגיה שלך לזה. עליך להכות באנרגיה שלך עם הצליל, וכשאתה ריק, ה"הו" הולך עמוק למטה ומכה במרכז המין. כשמרכז המין מוכה מבפנים, האנרגיה מתחילה לזרום בתוכו. זרימת האנרגיה הפנימית הזאת משנה אותך לגמרי. אתה מוליד את עצמך."

 
שאלה לאושו: איך אוכל לשמר את התחושה הנפלאה שיש לי אחרי המדיטציה הדינמית?

תשובה:

"הטנטרה אומרת: בכל פעם שאתה מוצא סיפוק, בכל דבר שתעשה, ממש אותו. שביעות רצון היא העסיס שהלב שלך מפיק מכל רגע, מכל תחושה, בתנאי שאתה יודע את האומנות הזאת של מיצוי הרגע.

רק הבט, יש כל כך הרבה רגעים קטנים של סיפוק בכל יום: אתה מרגיש צמא ואתה שותה כוס של מים קרירים, האם יכול דבר מה להשתוות לסיפוק שאתה חש לאחר שהצמא נרגע? אבל אתה לא מתעכב לשים לב לזה, כי אתה לא נוכח בשעת המעשה של שתיית המים. אתה עושה את זה באופן מכאני, באופן לא מודע.

הטנטרה אומרת, הפעולה הקטנה הזאת יכולה להפוך למדיטציה. איך? שכח את הצמא, שכח את המים, השאר עם הסיפוק העמוק שאתה מרגיש לאחר שתייתם. להיות במלאות עם הרגע, כמו השמים המלאים בשמש חמימה של בוקר. הנח לשמים הפנימיים שלך להתמלא בחמימות של תחושה זו.

אסוף לך רבבות של רגעים כאלה שאתה נתקל בהם במהלך היום. האם שמת לב ל-"אאהה!!" שמחליק החוצה מהלב שלך כאשר אתה שותה את התה החם הראשון או הקפה אחרי שהתעוררת? רק ללגום מהמשקה, לחוש את הרטט של הסיפוק המתפשט בכל הגוף.. זהו מצב של מדיטציה.

האם אתה עדיין מרגיש שהחיים מלאים באומללות??

הבט מקרוב, אומללות היא הפרשנות שלך, זוהי לא האמת. זאת השלכה של המוח המעונן על ידי רגשות שליליים. המוח בעצם מהותו הוא שלילי, הוא מתנפל על כל מחשבה שלילית ומאחסן אותה בארכיון של התת מודע.

הגישה שלי לגמרי קשובה לטנטרה.

טכניקה זו נותנת לך גישה חיובית, היפוך מוחלט למוח הרגיל. בכל מקום ששביעות רצון נמצאת, תרגיש את זה, הפוך לאחד עם זה, אל תיקח את זה כמשהו חולף. הסיפוק יכול להוות פתח לחוויית חיים חיובית יותר. כל דבר הוא רק חלון. אם אתה מזוהה עם כאב, אתה מסתכל מחלון; וזהו חלון של כאב, של סבל, זהו פתח לגיהינום.

אם אתה הופך לאחד עם רגע משביע רצון, רגע של אושר, אתה פותח חלון אחר. הקיום הוא אותו קיום, אבל החלונות שלך שונים.

שביעות רצון הוא כמו זר פרחים ריחניים שנמצא בחדר. הבושם הזה מחלחל לכל עבר וגם פנימה."

// אושו //

תרגום ועריכה: Rasila Deva 
הוספת תגובה